zondag 23 juni 2019

Dag 55: Dunleer.

Drogheda - Dunleer: 19 km.
Op een goede wei.
Deze zondag ben ik voor de tweede keer naar de mis geweest op deze tocht. Vandaag zelfs in drie kerken van Drogheda geweest. Dit stadje is toch groter en belangrijker dan ik gedacht had. Men is zelfs van plan een soort wandelpad/pelgrimspad van Drogheda naar Armagh uit te stippelen. Ik ben weer enkele jaren te vroeg. Nu moet ik zelf mijn weg zoeken.
'The Passion Windows' in de Augustijnenkerk, een kunstwerk van Harry Clarke, 1928.


In de St Peterskerk. 

De ene weide is de andere niet. De koeien op de eerste wei hebben nog een lang melkproducerend leven voor zich.
De gasten met een floshke op de weide daarnaast zullen het niet zo lang uithouden. De vleesfabrieken wachten op hen. Uitzonderlijk is er misschien wel eentje die mag zorgen voor een overtalrijk nageslacht!





.