zondag 30 juni 2019

Dag 62: Meelmore Lodge.

(Rostrevor) - Meelmore Lodge: 20km??


Prachtige dag vandaag, er is weer veel verkeerd gegaan. Ik heb meer op het slechte pad, dan op het rechte pad gezeten. Het schijnt niet echt te lukken met 'mijn' Patricks Way hier in Ulster. Het lijkt wel of heel het halve universum samenspant om alles te doen mislopen. Ik heb al dingen moeten doen die pelgrimsgewijs niet echt volgens het boekje zijn: bochten afgesneden, omwegen gelopen, verkeerde B&B geboekt, achterste voren gelopen (ik bedoel, in de verkeerde richting), bus genomen, verkeerd gelopen, moeten terugkeren... Anderzijds lijkt het of heel de andere helft van het universum spontaan oplossingen aanrijkt en situaties uitklaart waar je ze niet verwacht.


Dit traject hier is eigenlijk een bonustrack. Een beetje vakantie, en enkele dagen om mij van al dat pelgrimsgedoe en -gewauwel niets aan te trekken. Ook een pelgrim kan het eens grondig beu zijn. Ook een pelgrim mag wel eens zo hard vloeken dat er in de hemel een paar heiligen hun oorapparaat moeten uitdoen om geen dingen te horen die ze nog nooit gehoord hebben!


Let wel, ik blijf mijn pelgrimschap getrouw en volgende week als we weer in Armagh zijn, doen we minutieus verder. Ik kan garanderen dat ik van Geel tot Armagh elke meter te voet gedaan heb (uitgezonderd die ferry's). Ik zou zelfs kunnen stellen dat ik elke centimeter te voet gedaan heb, maar ja, ik neem al stappen van 76 cm, dan is het wel mogelijk dat enkele centimeters aan mijn pelgrimsschoenen ontsnapt zijn.


Verder wat regenbuien gehad. Om 12u37 waren mijn schoenen (en kousen en voeten) al helemaal nat. De kledij droogde wel na elke bui maar de voetjes bleven nat.
Ik heb geen idee hoeveel km ik vandaag gelopen heb. Ik heb minstens 2 paaltjes niet gezien (dat weet ik omdat ik terug gelopen ben, en ze dan wel zag). Op een gegeven moment wist ik niet meer waar het wandelpad zou liggen: voor of achter mij? Links of rechts? Toen ik in de verte een stuwmeer zag (met een soort kiosk) heb ik mijn instinct gevolgd en daar een hotdog gaan incasseren, ik bedoel, in mijn kas gaan slagen.
Voor de rest was het een fantastische dag met mooie vergezichten.