woensdag 10 juli 2019

Dag 71: Mohill.

Killashandra - Mohill: 28 km.


Het ochtendgrijs ging over in het middaggrijs dat overging in het namiddaggrijs en later avondgrijs werd. Soms opgefrist met zeer fijne motregen. Ik heb zowat tien keer poncho-aan en poncho-uit gedaan.
Daarom hierboven foto's van gisteren want vandaag heb ik er niet veel genomen, wel lange!



Het venijn zat hem in de staart. Vandaag veel kleine asfaltbaantjes genomen, heuvel op en heuvel af...
Asfaltbaantje werd smaller. Er kwam mos en gras in 't midden. Werd grindweg. Oude boerderij, weg afgesloten. Wat nu? Over smerig hek (broek gisteren gewassen). Verder door de struiken in netelige positie (drie maal geneteld) over verwaarloosde, oude weg. Stop, rivier!
'Maps.ME' heeft me dat vorig jaar ook gelapt! Toen heb ik schoenen uitgedaan en riviertje doorgewaad. Maar toen was het warm. En hier lag de oever aan de overkant vol modder door de koeien die er hadden in rondgedabberd. Dan maar met stapschoenen vlug het water door. Het verwonderde mij dat mijn schoenen niet volledig nat waren. Maar er was niet dadelijk een weg aan de overkant en het natte gras van drie weiden maakte tenslotte toch dat ik met verrimpelde voeten thuis kwam.