zondag 26 mei 2019

Dag 28: Northleach.

Minster Lovell - Northleach: 26 km.
Gisteren heb ik wat veel liggen opscheppen over het goede weer. De reactie van hierboven was er al om 11 uur. Eerst mot, daarna echte regen. Ik heb direct de noodprocedures opgestart en excuses gemaakt, schiet- en andere gebeden gebeden en beloofd dat ik het nooit meer zou doen. Ik wilde zelfs beloven om de tekst van mijn blogje te verwijderen, maar dat bleek niet nodig, na een half uur hield het gedruppel op.
Toen ik in de auto zat op weg hierheen, werd ik er nog eens aan herinnerd door een flinke vlaag, om niet voorbarig victorie te kraaien.
De lezer zal zich afvragen wat die auto voorstelt, wel... dat is nu die oude pelgrimstruc: als er op de aankomstplaats geen middel is tot overnachten, mag de pelgrim een (vervoers)middel gebruiken om aan een bed te geraken. In mijn geval autostop en daarna bus tot in Cheltenham. Morgen wel terugkeren naar de aankomplaats om niet te tricheren of te sjoemelen met kilometers.



Het is hier in Engeland een verlengd weekend en daarom wellicht zitten alle betaalbare plaatsen vol.
Burford