dinsdag 28 mei 2019

Dag 30: Churcham.

Cheltenham - Churcham: 26 km.
Beware of warnings!
Schitterende tocht vandaag. De beste dag sinds 1 maand. Moest wat pionierswerk doen. Een machete had me vandaag goed van pas gekomen. Waar ik overal door- en over- en ondergekropen ben! Tientallen hekken, tientallen op- en afstapjes...
Ik weet ondertussen dat mijn trekkingbroek niet netel- of distelbestand is. Ik moest door kniehoog nat gras, metershoge netels, en manshoge koolzaadvelden. Heb over treinsporen gelopen, in de struiken vastgehangen en langer in de kathedraal van Gloucester blijven hangen dan ik dacht. Daar is zoveel te zien! En de kloosterrondgang is nog bekend bij Harry Potter filmkijkers, dus niet bij mij, maar nu wel.





Ook familie vos gezien en een poging tot foto schieten gedaan. De kleine vosjes sprongen soms even boven het gras uit. De wind stond goed en het duurde een tijdje eer vader vos mij in de gaten kreeg. Daarna verdween het gezin als een hazewind in het vossenhol, ergens in de struiken.

Ik vind dat die Engelsen wel een beetje betuttelend doen. Overal bordjes en waarschuwingen. Bijvoorbeeld: aan de zebrapaden staat er dikwijls 'look right' of 'look left'. In het begin was dat handig maar nu weet ik ondertussen wel dat ze tegendraads rijden. Ik zie hier geen nut meer van in. Voor mij moet het niet meer.
Hieronder nog een bloemlezing van bordjes, allemaal vandaag genomen.