woensdag 29 mei 2019

Dag 31: Lydbrook.

Churcham - Lydbrook : 23 km.
Miezerige en grijs. Bijna de hele dag de poncho aangehangen, alhoewel het niet altijd echt nodig was. Daarom ook gekozen om niet door de natte velden te gaan maar op het asfalt te blijven. Op 't laatste wel een mooi stuk door het bos gewandeld.




Ik sta nog elke dag verwonderd van wat mijn smartphone en gps kan. Hij brengt me op de kleinste paden, door de velden, door de bossen. Dwars door alles heen, door de wind, door de regen. Dwars door de steden, dwars door de akkers, dwars door de weiden, dwars door de schapen, dwars door de koeien...
Gisteren was ik er bij die koeien toch niet erg gerust in. Er was daar zo'n half volwassen kalf, met een floshke, dat meer dan normale belangstelling voor mij had. Ik rustig verder stappen en vriendelijk toespreken en een beetje zingen, om mezelf en dat beest een beetje moed in te pompen. De hele meute volgde, niet agressief, maar je kunt nooit weten en je moet op je hoede blijven, ook achteraan. Ik ben toch nog normaal aan de andere kant van de wei door de poort kunnen stappen. De koeien hadden echter meer verwacht.
De weide waar ik door moet. 

De weide aan de andere kant, vlak nadat ik door het wandelpoortje gestapt was.