dinsdag 25 juni 2019

Dag 57: Newry.

Dundalk - Newry: 23 km.



In tegenstelling tot nu in België, is het hier niet te warm. De hele dag zwaar bewolkt en op 't laatste viel er een heel klein beetje regen, maar niet genoeg om de regenkledij aan te trekken.



Newry

Gesproken foto.
Ik heb vandaag op de bus een typisch Britse foto gemaakt. (Ik zit weer in GB, in Noord-Ierland). Omdat ik de foto niet kan publiceren wegens de wet op de privacy, ga ik die beschrijven: Een serieus obese jonge vrouw, van in de twintig, ligt languit in een dubbel buszitje met haar blauw/witte sportschoenen op de zetel aan de overkant.
Haar volumineus lichaam wordt bijeengehouden door een grijs, dik trainingspak. Ze tokkelt op haar smartphone terwijl ze uit een rood/groen pakje wat chips naar binnen speelt. Daarna (laat het ons een fotoreeks noemen) drinkt ze aan een petflesje frisdrank en begint daarmee nog wat te draaien.
Voor de mensen die in de techniek geïnteresseerd zijn: de foto is een beetje onderbelicht omdat er te veel tegenlicht door het raam komt. Ik durfde mijn smartphone niet bijregelen, dat zou alles kunnen verbrodden. In een fotobewerkingsprogramma kan de vrouw nog een beetge opgelicht worden!
Door het raam ziet men nog een rood, storend reclamebord dat een beetje bewegingsonscherp is. De blauwe rugzak op de rechterkant trekt te veel de aandacht en bedekt gedeeltelijk die blauw/witte sportpantoffels.
Ik maakte nog een tweede foto maar de regeling van de belichting lukte niet. Ook was de cadrage niet goed omdat de foto scheef opgenomen is. De vrouw zou naar rechtsonder schuiven. Daarmee ligt die dus al in de vuilbak! (de foto!)